Martin Grütter · Composer
Martin Grütter · Composer
Martin Grütter
Composer

Schakal

for two trumpets, horn, trombone und tuba (or bassoon) – theatrical version

Ensemble Modern, cond. Jonathan Stockhammer (Bucharest 2017)
→ Video recording of the world premiere (password protected) on Vimeo

Next performances of Schakal:

  • May 2, 2019 – Stuttgart
Partitur
World premiere on November 29, 2015
Direction: Irina Rubina / Stage design: Hannah Ebenau

Program note:

Niemand, so den Schakal gesehn hat, erlebt den nächsten Neumond. Der Schakal ist der Nachfahr der Nacht. Er jagt allein, frisst allein, heult allein. Er ist ein Gott und macht dich zum Gott. Er streift im Mondlicht durch die westliche Wüste. Er folgt den Schwingen des Tods. Er liebt das süße Aas. Er liebt auch dich. Gib dich ihm hin – oder flieh!

Beginning of the score (including detailed instrumentation and performance notes):

Beginning of the score (including detailed instrumentation and performance notes)